Blog

Powrót

Oryginalne ubrania z licencją w UrbanCity. Czyli jakie?

23.11.2018 | Opublikowane w kategorii Inne
Oryginalne ubrania z licencją w UrbanCity. Czyli jakie?

Unikalne projekty i kolaboracje takie jak grafiki na koszulkach i bluzach z postaciami Dragon Ball czy głośne ostatnio collabo Hype z Coca Cola i Star Wars powstają dzięki użyczeniu licencji. Licencja, czyli prawo do użycia własności intelektualnych - znanych logotypów i twórczości od lat towarzyszy modzie.

Czym są licencjonowane ubrania?

Zacznijmy od tego, że licencjonowana kolekcja odzieży musi być zawsze uregulowana prawnie. Samowolne umieszczanie nadruków na ubraniach to nic innego jak okradanie właściciela lub twórcy marki z jego własności. Bardzo dużo streetwearowych i sportowych marek stara się o licencjonowane grafiki na butach i ubraniach, ponieważ dzięki temu ma szanse wyróżnić się w świecie mody. Na przestrzeni lat na pewno miałeś okazję napotkać w naszym sklepie mnóstwo limitowanych i licencjonowanych kolaboracji jak na przykład Lot29 z nadrukami Looney Tunes, czy współpracy przy tworzeniu modnych kurtek Alpha Industries z NASA. Ubrania na licencji są produktem wyjątkowym, stworzonym z pasji, zamiłowania do jakiejś dziedziny kultury, sztuki, hobby... a nawet spełnieniem marzeń właścicieli wielkich marek, którym ma okazje się podzielić z wiernymi fanami odzieży.
W internecie można natrafić na podróbki odzieży licencjonowanej. Często jedyną kartą, którą może wyłożyć oszust jest niska cena, która nawet nie pokrywa kosztów produkcji. Artyście należą się tantiemy za prawo wykorzystania jego pracy.
Dlatego zawsze namawiamy wszystkich miłośników ulicznej mody, żeby ubrania kupować w sprawdzonych sklepach, które dostarczają oryginalne ubrania. Wielkie, zaufane sklepy zamawiają ubrania tylko u dystrybutorów, których rolą jest sprzedawanie tylko oryginalnej odzieży.

Oryginalne ubrania z licencją w UrbanCity. Czyli jakie?

Ubrania Marvel Comics, DC Comics, Looney Tunes i Dragon Ball, czyli dzielimy się marzeniami.

Dzięki temu, że sklep UrbanCity zyskał sobie renomę i zaufanie klientów mamy okazję od czasu do czasu zrobić coś wyjątkowego, zarówno dla nich jak i dla samych siebie. Efektem są wyjątkowe projekty, których nie dostaniesz nigdzie indziej. Ubrania z suberbohaterami z komiksów Marvel Comics i DC Comics czy kolorowe postacie na bluzach i koszulkach Looney Tunes oraz powstała niedawno marka Dragon Ball to w pełni oryginalne, niedostępne wcześniej marki, które w porozumieniu z twórcami komiksów, bajek, mangi i anime możemy oddać w ręce klientów w Polsce. 
Zanim kolekcje licencjonowanych marek trafią na półki podlegają surowej ocenie właścicieli brandu. Wszystko musi się zgadzać. Kolory, postacie, czcionki - dosłownie wszystko musi być zgodne z oryginałem. W przypadku licencji, jakie uzyskaliśmy na przestrzeni czasu każda zaprojektowana przez nas rzecz wymaga akceptacji ze strony właściciela marki. Dopiero po jego akceptacji możemy rozpocząć proces produkcji.

Oryginalne ubrania z licencją w UrbanCity. Czyli jakie?

Duże zagraniczne marki też wykupują licencje.

Najbardziej znanym w naszym sklepie producentem korzystającym z licencji jest firma Tb International GmbH, która utworzyła Merchcode, istniejącą od 2016 roku. Marka ma prawo między innymi do logo Batmana z komiksu DC Comics, muzyków z ACDC, serii gier World Of Warcraft, wizerunku Justina Biebera i Rita Ora, znanego logo napoju Coca Cola a także znanych na całym świecie logo Korn, MTV, The Doors, P!nk, Motorhead, czy Limb Bizkit. Producent wypuszcza też linie w kolekcji Wu-Wear, Thug Life czy Illmatic, które dały nowe życie odzieży, którą pamiętają starzy wyjadacze rapu i fani oldschoolowej muzyki. Dzięki takim zabiegom otrzymujemy produkt dla fanów w bardziej przystępnej cenie i bardziej dostępne. Nie każdy może sobie pozwolić na ubrania od resellerów, których cena jest mocno podbijana na wszelkich aukcjach.

Oryginalne ubrania z licencją w UrbanCity. Czyli jakie?

Kolaboracje, czyli małe kolekcje przy współpracy dwóch marek.

Kolaboracja też wymaga użycia licencji i obustronnej zgody. Bez tego produkt to blamaż. Wielu producentów stawia na minikolekcje odzieży i zdobywa rozgłos dzięki wyjątkowej współpracy. Dzięki temu powstało wiele niepowtarzalnych linii wzorów, jak Hype x Pokemon, bluzy z kapturem francuskiej marki Wrung z graficiarzami, czy kolaboracji amerykańskiej marki DGK z niezniszczalnymi zegarkami G-Shock. Dodatkowo współpracę przy kolaboracji można nawiązać z niezależnymi artystami, znanymi twarzami showbiznesu i projektantami mody, którzy mogą tchnąc w markę coś zupełnie nowego. Korzyść zazwyczaj jest wzajemna. Niedługo pojawią się kolejne kolaboracje w ofercie sklepu UrbanCity.

Wspieramy wszystkie legalne projekty z użyciem licencji i sami jesteśmy pomysłodawcami licencyjnych marek w Polsce. Kolaboracje i minikolekcje przy współpracy utalentowanych ludzi, sprawiają, że ubrania nie są nudnym dodatkiem do naszego życia.

Komentarze

Copyright © UrbanCity.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Serwis używa cookies w zakresie określonym w Polityce prywatności. Możesz zmienić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w przeglądarce.

Zamknij